Witam
dużo czytania i za późno na dyskusje - także proszę czytać - i podać się woli wyższej - chyba że jakiś punkt zostanie uznany za skrajnie, skrajnie głupi - to proszę o komentarz - regulamin w trakcie i po pierwszym sezonie na pewno będzie modyfikowany - na razie cały pomysł to czysta teoria
Regulamin Ligi Klanów
I. Opiekunowie "LK"
I.1 Na potrzeby "LK" wyłonione zostanie 3-osobowe grono, które czuwać będzie nad prawidłowością rozgrywek, rozstrzygać wszelkie spory i podejmować decyzje związane z działalnością "LK". Do jego zadań należeć będzie także sprawne zorganizowanie i przeprowadzenie rozgrywek. Decyzje opiekunów "LK" są ostateczne i nieodwołalne.
II. Oficjalna strona www
II.1 Wszelkie ogłoszenia, informacje, decyzje opiekunów "LK", a w szczególności skład i namiary na opiekunów "LK" i aktualne składy klanów (wraz z dokładnymi namiarami na kapitanów i ich zastępców), terminarz spotkań, tabela rozgrywek i (w miarę możliwości) składy zespołowe na poszczególne mecze będą umieszczane na stronie
www.????????.?? Dane tam zawarte traktować należy jako ostateczne, chyba, że w danym przypadku zastrzeżono możliwość zmiany.
III. Klany
III.1 Liczba członków jednego klanów nie może być mniejsza niż 5 zespołów, dopuszcza się natomiast klany liczniejsze.
III.2 Każdy klan musi wybrać swojego kapitana i jego zastępcę.
III.3 Skład klanu musi być dokładnie określony przed kolejnym sezonem.
III.4 W czasie jednego sezonu można dokonać maksymalnie 2 zasileń klanu i maksymalnie 2 uszczupleń klanu. Ostatnia zmiana składu klanu może nastąpić najpóźniej na trzy kolejki przed zakończeniem rozgrywek z zastrzeżeniem punktu III.6.
III.5 Wszelkie zmiany w składach klanu będą ważne po zgłoszeniu do opiekunów "LK" i opublikowaniu na stronie www.
III.6 Jeden zespół może w danym sezonie być członkiem maksymalnie dwóch klanów, z zastrzeżeniem, że zmiana klanu następuje przed rozegraniem 50% spotkań przewidzianych w terminarzu, tzn. w pierwszej rundzie rozgrywek. Zmiana klanu przez zespół w rundzie rewanżowej jest niemożliwa. Wstąpienie nie uczestniczącej w danym sezonie drużyny w szeregi klanu jest możliwe najpóźniej na trzy kolejki przed zakończeniem rozgrywek.
IV. Pojedynek w "LK"
IV.1 Pojedynek trwa 1 dzień i składa się z 5 dwumeczy rozgrywanych między wybranymi do niego drużynami.
IV.2 Pojedynek odbywa się zawsze w piątek.
IV.3 Do godz. 24 w sobotę poprzedzającą mecz kapitan (bądź jego zastępca) klanu gości podaje 5 drużyn, które wystąpią w pojedynku. O swoim wyborze kapitan klanu gości zobowiązany jest powiadomić na forum
http://forumz.despi.net (w specjalnie do tego celu założonym temacie dotyczącym danej kolejki) oraz dodatkowo kapitana klanu gospodarzy.
IV.4 Do godz. 24 w poniedziałek poprzedzający mecz kapitan (bądź jego zastępca) klanu gospodarzy dobiera do pięciu przeciwników 5 zespołów ze swojego klanu i tym samym sporządza harmonogram spotkań (kto z kim). 5 zespołów z klanu gospodarzy zostaje tym samym zobligowanych do wysłania wyzwania swojemu przeciwnikowi na najbliższy piątek. O swoim wyborze kapitan klanu gospodarzy zobowiązany jest powiadomić na forum
http://forumz.despi.net (w specjalnie do tego celu założonym temacie dotyczącym danej kolejki) oraz dodatkowo kapitana klanu gości.
IV.5 Drużyna klanu gospodarzy biorąca udział w najbliższym meczu "LK" ma obowiązek wysłać wyzwanie do wtorku, do godz. 12 swojemu przeciwnikowi.
IV.6 Drużyna klanu gości, która została wyzwana na mecz w "LK" ma obowiązek przyjąć wyzwanie do czwartku, do godz. 12.
IV.7 Wynik w pojedynku składa się z sumy wyników 10 meczy - zgodnie z regułą 3 pkt. za zwycięstwo i 1 pkt. za remis. Bramki zdobyte w poszczególnych meczach nie mają znaczenia.
IV.8 Zwycięstwo w pojedynku klanów daje 3 tzw. duże pkt. do tabeli "LK", remis - 1 pkt.
IV.9 Do godz. 24.00 w sobotę po pojedynku kapitanowie obu klanów wysyłają mailem wynik meczu do odpowiedzialnego za weryfikację wyników opiekuna "LK" oraz zobowiązany jest powiadomić o wyniku na forum
http://forumz.despi.net (w specjalnie do tego celu założonym temacie dotyczącym wyników danej kolejki). Jeżeli wynik od obu kapitanów się zgadza opiekun wpisuje wynik do tabeli i aktualizuje tabelę.
V. System rozgrywek "LK"
V.1 Pierwszy sezon "LK" rozegrany zostanie na innych zasadach niż następne. W premierowym sezonie w rozgrywkach udział weźmie 16 klanów podzielonych (na zasadzie losowania) na dwie 8-klanowe grupy. 4 najlepsze klany z każdej grupy utworzą w kolejnym sezonie 8-klanową I ligę, zaś zespoły z miejsc 5-8 uczestniczyć będą w kolejnym sezonie w rozgrywkach II ligi. Aby wyłonić mistrza pierwszego sezonu "LK" zostaną przeprowadzone dodatkowe mecze. Zakwalifikują się do nich po dwa najlepsze klany z każdej grupy. W półfinałach 1. klan z grupy A zagra dwumecz z 2. klanem grupy B, zaś 1. klan grupy B z 2. klanem grupy A. Zwycięzcy spotkają się (w dmumeczu) w wielkim finale (wygrana ekipa zdobędzie tytułu Mistrza "LK", przegrana - Wicemistrza "LK"). Pokonani z półfinałów na tych samych zasadach rozstrzygną między sobą kwestię brązowego medalu "LK". Daty spotkań o miejsca 1-4 zostaną ustalone po zakończeniu rozgrywek grupowych.
V.2 Począwszy od drugiego sezonu rozgrywki toczyć się będą w formule ligowej. Każda liga złożona będzie z 8 klanów. Klan, który w rozgrywkach I ligi zajmie pierwsze miejsce zdobędzie tytuł Mistrza "LK", druga drużyna - Wicemistrza "LK", zaś trzecia - brązowy medal "LK". Do II ligi zdegradowane zostaną dwa klany, które zajmą miejsca 7. i 8. Klany , które w rozgrywkach II ligi zajmą miejsca 1. i 2. automatycznie awansują do I ligi. Ponadto zostaną rozegrane (na zasadzie dwumeczów) baraże: 5. klan I ligi zmierzy się z 4. klanem II ligi oraz 6. klan I ligi z 3. klanem II ligi. Zwycięzcy tych baraży zagrają w kolejnym sezonie w I lidze, zaś pokonani - w II lidze.
V.3 Jeżeli ilość klanów przekroczy od drugiego sezonu 16, to zostaną utworzone kolejne ligi (III, IV itd.), a system rozgrywek będzie analogiczny jak opisany w punkcie V.2.
V.4 O wyższym miejscu w grupie (lidze) decyduje w pierwszej kolejności ilość zdobytych w trakcie rozgrywek punktów. Przy równości decydują kolejno:
a) Większa ilość punktów w meczach pomiędzy zainteresowanymi klanami (przy więcej niż 2 klanach sporządza się dodatkową tabelkę, do której wpisuje się wyniki wszystkich spotkań między nimi)
b) lepszy stosunek małych punktów w meczach pomiędzy zainteresowanymi klanami
c) większa liczba zdobytych małych punktów w meczach pomiędzy zainteresowanymi klanami
d) mniejsza liczba straconych małych punktów w meczach pomiędzy zainteresowanymi klanami
e) lepsza różnica małych punktów zdobytych w całych rozgrywkach
f) większa liczba zdobytych małych punktów w całych rozgrywkach
g) mniejsza liczba straconych małych punktów w całych rozgrywkach
h) większa liczba zwycięstw w całych rozgrywkach
i) losowanie.
VI. Komunikacja
VI.1 Regulamin "LK", namiary na opiekunów "LK", terminarz spotkań, aktualna sytuacja w grupach, itp. będzie stale dostępna na stronie www "LK"
VI.2 Składy na mecz klanu będą podawane na forum
http://forumz.despi.net w specjalnie tworzonych tematach do określonej rundy rozgrywek np. "runda 1" oraz w miarę możliwości przez opiekunów również na stronie www "LK"
VI.3 Składy na poszczególne spotkania - pod rygorem nieważności - muszą być umieszczane na forum i wysyłane do przeciwników jedynie przez kapitana klanu bądź jego zastępcę.
VII. Kary
VII.1 Jeżeli kapitan klanu gości lub gospodarzy spóźni się więcej niż 12 godzin z wysłaniem do odpowiedniego przedstawiciela klanu przeciwnika informacji i podaniem na forum składu na pojedynek - przyznany zostanie walkower 3 pkt. dla drugiego klanu "bilans bramek" 20-0. Jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce po raz drugi - klan "winowajcy" ukarany zostanie dodatkowo (oprócz walkoweru) odjęciem 1 punktu z dotychczasowego bilansu.
Jeżeli klan wycofa się (lub skład zespołowy będzie mniejszy od pięciu) z rozgrywek w pierwszej rundzie (przed rozegraniem 50% spotkań) wszystkie wyniki tego klanu zostaną zweryfikowane jako walkowery, jeżeli natomiast w rundzie rewanżowej - utrzymane zostaną wyniki klanu z pierwszej rundy oraz przyznane walkowery we wszystkich pojedynkach rundy rewanżowej.
VII.2 Jeżeli którakolwiek z drużyn klanu gospodarzy biorąca udział w pojedynku nie wyśle wyzwania do godziny 12.00 we wtorek, to spotkanie tej drużyny zostanie zweryfikowane jako 0-6 dla klanu gości.
VII.3 Jeżeli którakolwiek z drużyn klanu gospodarzy biorąca udział w pojedynku pomyli się przy wysyłaniu wyzwania (i wyzwanie zostanie zaakceptowane przez jakakolwiek inna drużynę, czyli nie będzie możliwości rozegrania spotkania w terminie) to spotkanie tej drużyny zostanie zweryfikowane jako 0-6 dla klanu gości.
VII.4 Jeżeli którakolwiek z drużyn klanu gości biorąca udział w pojedynku przed godziną 12.00 we wtorek umówi się na piątkowy mecz z inną drużyną to spotkanie zostanie zweryfikowane jako 6-0 dla klanu gospodarzy. Taka sama kara czeka tę drużynę, jeżeli nie przyjmie wyzwania od zespołu klanu gospodarzy do czwartku do godz. 12.
VII.5 Powstanie wszelkich nieprawidłowości należy zgłosić opiekunowi "LK" oraz na forum przed podjęciem jakichkolwiek dalszych działań.
VII.6 Wszystkie spory rozstrzygają opiekunowie "LK". Jeżeli rozstrzygnięcie po czyjej stronie leży winna będzie niemożliwe - spotkanie danych drużyn nie będzie brane pod uwagę przy pojedynku klanów lub (bardzo rzadko, tylko w uzasadnionych przypadkach) zostanie rozegrane w innym terminie.
VII.7 Jeżeli kapitan klanu co najmniej dwukrotnie spóźni się z przesłaniem wyniku po pojedynku klanów do opiekuna "LK" odpowiedzialnego za umieszczenie wyników na stronie www - klan może (musi, jeżeli przyczyna spóźnienia nie zostanie podana lub nie będzie ona wiarygodnie uzasadniona) zostać ukarany poprzez odjęcie 1 punktu z dotychczasowego bilansu. Jeżeli sytuacja będzie się powtarzać notorycznie - kara może zostać użyta ponownie.
VIII. Nagrody
VIII.1 Nie przewiduje się żadnych nagród za uczestnictwo, czy zwycięstwo w "LK". Jeżeli jednak znajdą się sponsorzy - zostaną przyjęci z otwartymi ramionami i sytuacja oczywiście ulegnie zmianie.
IX. Twórcy regulaminu i skład osobowy opiekunów "LK"
IX.1 Regulamin został stworzony przez: arrec, pirania.
IX.2 Skład osobowy opiekunów "LK" nie został jeszcze wyłoniony. Nie powstała także póki co oficjalna strona "LK".
X. Uwagi końcowe
X.1 Wszelkie sprawy, które nie są ujęte w niniejszym regulaminie, rozstrzygają opiekunowie "LK" (mogą, ale nie muszą, to uczynić w porozumieniu z kapitanami klanów). Ich decyzje są ostateczne. Ponadto opiekunowie mogą modyfikować niniejszy regulamin poprzez dodanie punktów, które nie były dotychczas w nim zawarte, by na przyszłość o zaistniałych sytuacjach decydowały zapisy w regulaminie. Opiekunowie mogą także (w uzasadnionych przypadkach wynikających z doświadczenia nabytego w trakcie rozgrywek) zmieniać zapisy w niniejszym regulaminie. Zmiana nie może dotyczyć kluczowych dla danego sezonu postanowień regulaminu (w szczególności: zmiany liczby członków klanu, możliwości i terminów przeprowadzania roszad w składach klanów i systemu rozgrywek) w trakcie trwania danego sezonu.
X.2 Regulamin wchodzi w życie z dniem 28.09.2003.
Punkt tymczasowy. Terminy dotyczące pierwszego sezonu "LK"
28.09.2003 - ostateczny termin zgłaszania klanów (wraz ze szczegółowymi składami oraz namiarami na kapitana i jego zastępcy) do rozgrywek.
29.09.2003 - ogłoszenie na stronie "LK" (jeżeli do tego czasu powstanie) oraz na forum
http://forumz.despi.net (w specjalnie do tego celu założonym temacie) oficjalnej listy klanów biorących udział w rozgrywkach pierwszego sezonu.
30.09.2003 - ogłoszenie na stronie "LK" (jeżeli to tego czasu powstanie) oraz na forum
http://forumz.despi.net (w specjalnie do tego celu założonym temacie) wyników losowania grup oraz terminarza grup A i B.
10.10.2003 - pierwsze mecze pierwszego sezonu "LK"
09.01.2004 - ostatnia kolejka rozgrywek grupowych
10-22.01.2004 - mecze o miejsca 1-4. i wyłonienie medalistów
23.01.2003 - planowany początek rozgrywek drugiego sezonu "LK".
Napisał arrec